Audiobook
Coperta “Cum gândesc oamenii - Înțelegerea minții și creșterea eficienței în procesul de învățare”

Cum gândesc oamenii - Înțelegerea minții și creșterea eficienței în procesul de învățare

Durata: 8h 41m

Cum ajungem sa gandim logic? Cum sa ne educam inteligenta si cum sa atingem succesul in activitatea practica folosindu-ne gandirea in mod eficient? Unul dintre cei mai de seama filosofi ai Americii, John Dewey (1859-1952), reprezentant al unui pragmatism numit „instrumentalism”, a luptat pentru libertatea civila si academica, fondand miscarea Scolii Progresiste si a promovat cu fermitate o abordare stiintifica a dezvoltarii intelectuale. Curiozitatea, jocul, adecvarea cunostintelor la lumea in care traim reprezinta metode care sustin demersul intelectual mult mai mult decat repetarea informatiilor din manual si acumularea excesiva de date. * Profesorul spune: «Nu va amintiti ce am invatat din manual saptamana trecuta?» in loc sa spuna: «Nu va amintiti un astfel de lucru pe care l-ati vazut sau auzit?» Drept rezultat, sunt construite in scoala sisteme de cunoastere detasate si independente care umbresc din inertie sistemele experientei obisnuite, in loc sa le largeasca si sa le rafineze. Elevii sunt invatati sa traiasca in doua lumi separate, lumea experientei extrascolare si lumea cartilor si a lectiilor. Pe urma, ne intrebam in mod stupid de ce oare ceea ce se studiaza la scoala conteaza atat de putin in afara.” * „In scoala, acumularea de informatii tinde intotdeauna sa se desparta de idealul intelepciunii sau al bunei judecati. Scopul pare sa fie adesea – mai ales la materii ca Geografia – sa faca din elev ceea ce s-a numit «o enciclopedie a informatiilor inutile». «A acoperi materia» este prima necesitate; educatia mintii, a doua. Gandirea, fireste, nu poate merge in gol: sugestiile si rationamentele pot aparea numai intr-o minte care detine informatii de ordin practic.” (John Dewey) * Cuprins Prefata la noua editie Prefata la prima editie PARTEA INTAI PROBLEMA EDUCARII GANDIRII Cap.1 CE ESTE GANDIREA ? I. Diferitele sensuri ale gandirii II. Factorul central al gandirii III. Fazele gandirii reflexive IV. Rezumat Cap.2 DE CE GANDIREA REFLEXIVA TREBUIE SA FIE UN SCOP EDUCATIONAL I. Valorile gandirii II. Tendinte ce necesita reglementari permanente Cap.3 CALITATI INNASCUTE IN EDUCAREA GANDIRII I. Curiozitatea II. Sugestia III. Regularitatea IV. Cateva concluzii despre educatie Cap. CONDITIILE SCOLII SI EDUCAREA GANDIRII I. Introducere: metode si conditii II. Influenta deprinderilor altora III. Influenta naturii studiilor IV. Influenta scopurilor si idealurilor curente PARTEA A DOUA CONSIDERATII LOGICE Cap.5 PROCESUL SI REZULTATUL ACTIVITATII REFLEXIVE. PROCESUL PSIHOLOGIC SI FORMA LOGICA I. Gandirea ca eveniment formal si real II. Educatia in relatie cu forma III. Disciplina si libertatea Cap.6 EXEMPLE DE INFERENTA SI TESTARE I. Ilustrari ale activitatii reflexive II. Inferenta necunoscutului III. Gandirea avanseaza de la o situatie echivoca la una clara Cap.7 ANALIZA GANDIRII REFLEXIVE I. Faptele si ideile II. Functiile esentiale ale activitatii reflexive Cap.8 LOCUL JUDECATII IN ACTIVITATEA REFLEXIVA I. Cei trei factori ai judecatii II. Analiza si sinteza: cele doua functii ale judecatii Cap.9 INTELEGEREA: IDEILE SI SENSURILE I. Ideile ca sugestii si conjecturi II. Lucrurile si sensurile III. Procesul prin care lucrurile capata sens Cap.10 INTELEGEREA: CONCEPT SI DEFINITIE I. Natura conceptelor II. Cum apar conceptele III. Definitia si organizarea sensurilor Cap.11 METODA SISTEMATICA: CONTROLUL DATELOR SI AL DOVEZILOR I. Metoda ca verificare deliberata a faptelor si a ideilor II. Importanta metodei in analiza datelor Cap.12 METODA SISTEMATICA: CON TROLUL RATIONAMEN TELOR SI AL CON CEPTELOR I. Valoarea conceptelor stiintifice II. Aplicatii importante in educatie: inadecvari caracteristice Cap.13 GANDIREA EMPIRICA SI STIINTIFICA I. Ce se intelege prin empiric II. Metoda stiintifica PARTEA A TREIA EDUCAREA GANDIRII Cap.14 ACTIVITATEA SI EDUCAREA GANDIRII I. Stadiul timpuriu de activitate II. Jocul, munca si alte forme de activitate inrudite III. Ocupatii constructive Cap.15 DE LA CONCRET LA ABSTRACT I. Ce e concretul? II. Ce este abstractul? Cap.16 LIMBAJUL SI EDUCAREA GANDIRII I. Limba ca instrument al gandirii II. Abuzul de metode lingvistice in educatie III. Utilizarea limbajului in implicatiile sale educationale Cap.17 OBSERVATIA SI INFORMATIA IN EDUCAREA MINTII I. Natura si valoarea observatiei II. Metode si materiale de observatie in scoala III. Comunicarea informatiei Cap.18 REPRODUCEREA INFORMATIEI SI EDUCAREA GANDIRII I. Ideile false despre reproducerea informatiei II. Functiile reproducerii informatiei III. Dirijarea reproducerii informatiei IV. Functia profesorului V. Aprecierea Cap.19 CATEVA CONCLUZII GENERALE I. Inconstientul si constientul II. Procesul si produsul III. Apropiatul si indepartatul Publicat de: Editura Herald Preț: 47.00 LEI (promoțional inclus în abonamentul tău) ISBN: 978-630-336-035-5
Publicat de: Editura Herald

Cum funcționează?

1

Iți creezi cont.

Creează-ți un cont gratuit chiar aici.

2

Descarci aplicația Voxa

Disponibilă pentru Android și iPhone de pe Google Play sau App Store.

3

Încerci gratuit undefined zile

Ai acces nelimitat la toate titlurile și întreaga experiență Voxa.

4

Asculți fără internet

Descarcă audiobook-urile preferate și bucură-te de ele chiar și când nu ai conexiune la internet.