Audiobook
Coperta “Fiicele adulte ale mamelor narcisiste - Oprește vocea critică din interior, vindecă lipsa de încredere în puterile proprii și trăiește viața pe care o meriți”

Fiicele adulte ale mamelor narcisiste - Oprește vocea critică din interior, vindecă lipsa de încredere în puterile proprii și trăiește viața pe care o meriți

Narator: Marcela Motoc

Colectie: Psihopractica

Durata: 6h 43m

Cum stii daca ai fost crescuta de o mama narcisista? Daca te simteai controlata sau manipulata, rusinata, respinsa sau chiar „nebuna”, si daca „tot universul” se invartea in jurul mamei tale, se prea poate sa fie asa. Din pacate, comportamentul parintilor narcisisti lasa rani adanci in sufletul copiilor lor, rani cu care acestia se pot lupta o viata-ntreaga. Daca si tu vrei sa faci sa taca vocea critica din capul tau, care nu face decat sa-ti taie mereu aripile, daca vrei sa nu te mai simti invizibila si sa ai dreptul de a-ti exprima propriile emotii, daca vrei sa scapi de indoiala fata de sine si de anxietatea care te urmareste ca o umbra, aceasta carte este pentru tine. Ai in fata un ghid esential care iti explica foarte clar ce se petrece cu tine, din ce cauze apar si cum poti sa rezolvi aceste piedici din calea dezvaluirii sinelui autentic si real. Dupa mai bine de doua decenii in care a lucrat cu fiice afectate de mame narcisiste, autoarea ne pune la dispozitie un set de instrumente adecvate, care sa ne ajute sa ne regasim propria voce si sa inflorim ca persoane adulte pline de incredere in sine si de bucuria de a trai. Folosind strategii din mai multe abordari psihologice eficiente, cum ar fi terapia cognitiv-comportamentala, terapia prin autocompasiune constienta si terapia prin acceptare si angajament, aceasta carte abunda in sfaturi practice care te vor ajuta: • sa construiesti relatii sanatoase, de incredere; • sa nu-ti mai ceri scuze pentru esecurile altora; • sa ai incredere in propria ta judecata. Vei intelege motivele pentru care mama ta a ajuns sa fie narcisista si vei invata cum sa te porti cu aceasta, in asa fel incat sa nu mai fii afectata de modul sau toxic de a fi. Relatia ta cu trecutul se poate vindeca si poti trai deplin in prezent! * „Cunosc si lucrez cu fiice adulte ale mamelor narcisiste si seamana incredibil intre ele: aceeasi critica de sine extrem de puternica, lipsa de incredere in sine, incapacitatea de a spune nu, se pun permanent in slujba altora, se perfectioneaza intruna si se indoiesc de capacitatile lor profesionale si personale (desi au cariere excelente, sint doctori in stiinte, medici, avocati de succes, psihologi etc), iau vina automat asupra lor si le gasesc tuturor celorlalti scuze (strategie de supravietuire care le-a salvat crescind cu o astfel de mama, dar care azi le impiedica sa puna limite sanatoase), au si azi relatii cu mamele (daca acestea traiesc sau nu au fugit la capatul lumii departe de ele) extrem de toxice, mamele inca le critica, le dadacesc pe un ton dispretuitor, le spun ce sa faca, cum sa se imbrace, cum sa isi creasca copiii, se victimizeaza in relatie cu ele. Asteptam de mult aceasta carte, fiindca de cele mai multe ori aceste femei nu stiu ca au crescut cu o mama narcisica; si ca nu e nimic in neregula cu ele, ci cu mediul in care au crescut. Daca va regasiti in ce am scris mai sus, cititi aceasta carte. Ma bucur mult ca exista si la noi.” Petronela Rotar, psihoterapeut, scriitoare „Stephanie Kriesberg a scris o carte incurajatoare si usor de citit despre ce inseamna sa te maturizezi alaturi de o mama care te conditioneaza sa ii indeplinesti propriile nevoi si care in general e incapabila de empatie. Kriesberg descrie cauzele narcisismului intr-o proza plina de viata. Plina de exemple din viata reala, de exercitii si de intrebari profunde de urmarit in jurnal, imi indrum clientii si prietenii spre aceasta carte iar si iar.” Jonice Webb, PhD, psiholog, autoarea cartilor Running On Empty si Running On Empty No More „O incursiune detaliata si edificatoare in narcisismul matern. Printr-o serie de cazuri convingatoare si exercitii practice, Kriesberg ofera strategia perfecta pentru intelegerea, parcurgerea si depasirea efectelor faptului de a fi crescuta de catre o mama narcisista. Cu siguranta o recomand!” Jill A. Stoddard, PhD, autoarea cartilor Be Mighty si The Big Book of ACT Metaphors „Acesta este un ghid practic la obiect si util pentru procesarea experi-entelor dificile ce raman ca urmare a unor mame care expun o personalitate narcisica. Confruntarea cu intervalul dintre ignorarea distanta si preocuparea intruziva – ambele in interesul propriu al mamei – are un impact major asupra mentinerii stimei de sine interioare a fiicei. Autoarea imbina descrieri detaliate ale luptelor interioare cu strategii sistematice si bine gandite pentru vindecarea si evolutia fiicelor.” Elsa Ronningstam, PhD, profesor asociat la Harvard Medical School si psiholog clinician la McLean Hospital "Cunosc și lucrez cu fiice adulte ale mamelor narcisiste și seamănă incredibil între ele: aceeași critică de sine extrem de puternică, lipsă de încredere în sine, incapacitatea de a spune nu, se pun permanent în slujba altora, se perfecționează întruna și se îndoiesc de capacitățile lor profesionale și personale (deși au cariere excelente, sînt doctori în științe, medici, avocați de succes, psihologi etc), iau vina automat asupra lor și le găsesc tuturor celorlalți scuze (strategie de supraviețuire care le-a salvat crescînd cu o astfel de mamă, dar care azi le împiedică să pună limite sănătoase), au și azi relații cu mamele (dacă acestea trăiesc sau nu au fugit la capătul lumii departe de ele) extrem de toxice, mamele încă le critică, le dădăcesc pe un ton disprețuitor, le spun ce să facă, cum să se îmbrace, cum să își crească copiii, se victimizează în relație cu ele. Așteptam de mult această carte, fiindcă de cele mai multe ori aceste femei nu știu că au crescut cu o mamă narcisică; și că nu e nimic în neregulă cu ele, ci cu mediul în care au crescut. Dacă vă regăsiți în ce am scris mai sus, citiți această carte. Mă bucur mult că există și la noi." Petronela Rotar, psihoterapeut, autor CUPRINS NOTA EDITORULUI PREFATA INTRODUCERE Ai o mama narcisista? Nu esti singura Cum te poate ajuta aceasta carte CAPITOLUL 1. ESTI FIICA UNEI MAME NARCISISTE Cum ai devenit asa? Exercitiu: Centrarea prin cele Cinci Simturi Tine evidenta experientelor tale CAPITOLUL 2 . CUM SA ITI INTELEGI MAMA Ce inseamna sa ai simtul identitatii Ce este narcisismul? Adulta sau adolescenta? Exercitiu: Moment de constientizare Lipsa de orientare a sinelui Lupta cu limitele Exercitiu: Defineste-ti valorile Critica permanenta Exercitiu: Cultivarea unei voci interioare blande Dificultatea de a fi apropiate Exercitiu: Mingea din piscina CAPITOLUL 3. NARCISISTA GRANDIOASA SAU VULNERABILA? Ingredientul principal: nesiguranta Mama narcisista grandioasa Exercitiu: Scrisoare catre Problema Exercitiu: Frunze pe un rau Mama narcisista vulnerabila Exercitiu: Tine un pix CAPITOLUL 4. IDENTIFICAREA GASLIGHTING-ULUI SI A LIPSEI DE EMPATIE Vina Furia Rusinea Pot narcisistii sa simta empatie? Cum a ajuns sa fie asa? Reducerea „gazului”: Cei mai buni pasi Exercitiu: Metafora nisipului miscator Defuziunea cognitiva CAPITOLUL 5. INTRERUPE TIPARELE DE GANDIRE NEGATIVA Creierul tau (prea) activ Gandirea negativa repetitiva si fiicele mamelor narcisiste De ce te confrunti cu RNT? Identificarea celor cinci moduri prin care mintea ta te intimideaza CAPITOLUL 6. ELIBEREAZA-TE DE RUSINE SI DURERE Nu e loc de greseli Eliberarea de rusine Puterea persistenta a rusinii Durerea si doliul Exercitiu: Da-i o voce durerii CAPITOLUL 7. CALMEAZA-TI CARUSELUL EMOTIONAL Cum invata copiii sa-si gestioneze emotiile Cand mama ta e incapabila sa isi identifice emotiile proprii si pe ale tale Exercitiu: INCET CAPITOLUL 8 . DESCOPERA-TI PUNCTELE FORTE SI CONSTRUIESTE-TI INCREDEREA IN TINE Clarificarea increderii Elementele de baza ale increderii in sine Cum au fost plantate semintele indoielii de sine Semnificatia punctelor forte De ce iti este greu sa-ti identifici punctele forte Exercitiu: Identificarea punctelor tale forte Savurarea punctelor tale forte CAPITOLUL 9. STABILESTE GRANITE SI FII ASERTIVA De ce te lupti sa impui granite Construirea granitelor Exercitiu: Postura Muntelui Exercitiu: Un pas mic Elementele expunerii Analiza asertivitatii Dobandirea asertivitatii Exercitiu: Navigarea prin emotii pentru a atinge starea de calm Subiectele tale sensibile CAPITOLUL 10. RELATIILE SI CREAREA VIETII TALE Stilurile fratilor/surorilor Tipare in familii Consecintele pentru tine si fratii tai/surorile tale Exercitiu: Aruncarea cartofului fierbinte Exercitiu: Bula Depasirea durerii din trecut CUVINTE DE RAMAS-BUN MULTUMIRI REFERINTE Publicat de: Editura Herald Preț: 43.00 LEI (promoțional inclus în abonamentul tău) ISBN: 978-630-6550-89-0
Publicat de: Editura Herald

Cum funcționează?

1